مهاد

  • خانه 
  • تماس  
  • ورود 

کلام استاد

14 بهمن 1394 توسط زينب هماي خوزاني

نام اهل بیت (ع) را با عظمت ببرید
حضرت استاد می فرمایند: یکی از رمزهای موفقیت من این است که اساتید خود را دعا کنیم، شما هم اساتید خود را دعا کنید حتی استاد صرف ونحو خود را، و در نزد استادی درس بخوانید که اهل تقوا باشد و اگر بعدها هم منبری شدید، سعی کنید نام اهل بیت(ع) را با عظمت ببرید زیرا آن بزرگواران در اصل اساتید ما هستند و همه علوم به آنها ختم می شود لذا با احترام نام ببرید مثلاً بگویید امیرمؤمنان علی ابن ابیطالب(ع) یا فاطمه زهرا(س) ولی بعضی ها هستند، خصوصاً از اهل منبر، می گویند علی به فاطمه گفت، این گونه منبرها نور ندارد، و من از این اشخاص بدم می آید، چرا که اگر همان خطیب که به مولای متقیان علی(ع) می گوید علی، اگر او را به هنگام صدا زدن، اسم کوچک را بگویی، ناراحت می شود.

(علامه مجتهدی تهرانی)

 نظر دهید »

کلام صادق

30 مرداد 1394 توسط زينب هماي خوزاني

 نظر دهید »

کلام امیر

29 مرداد 1394 توسط زينب هماي خوزاني

امام عليه السّلام  فرموده است:
1- سينه خردمند مخزن راز او است (خردمند بيگانه را از راز خود آگاه نمى‏سازد)  و گشاده روئى و خوش خوئى دام دوستى است (با خوشخويى و گشاده روئى مى‏توان دلهاى مردم را بدست آورد) و تحمّل و بردبارى از سختيها پوشنده بديها است (چون شخص در برابر سختيها بردبار بود مردم از او خوشنود بوده از عيوب و بديهايش چشم مى‏پوشند، يا آنكه بواسطه خوددارى عيوب او آشكار نگشته نادانيهايش فاش نشود.

 نظر دهید »

سوگند شیطان

21 تیر 1394 توسط زينب هماي خوزاني

عارفی گوید :شیطان برای پدر و مادر تو سوگند یاد کرد که ناصح ایشان باشد.دیدی که چگونه آن دو رافریفت ((و قاسمهما انی لکما لمن الناصحین فدلیهما بغرور )) اما شیطان که به گمراهی تو سوگند خورد((قال فبعزتک لاغوینهم اجمعین)) با تو چه خواهد کرد ؟پس از مکر او همواره بر حذر باش   

 نظر دهید »

وادی حضور

13 تیر 1394 توسط زينب هماي خوزاني

یوم الحسره

 یکی از یاران امام صادق (ع) از ایشان  پرسیدند یوم الحسره کدام روز است که خدا می فرماید:بترسان ایشان را از روز حسرت 

حضرت پاسخ دادند:آن روز قیامت است که حتی نیکوکاران هم حسرت می خورند که چرا بیشتر نیکی نکردند 

پرسیدند آیا کسی هست که در آنروز حسرت نداشته باشد 

حضرت فرمودند :آری کسی که در این دنیا مدام بر رسول خدا(ص) ضلوات فرستاده باشد

منبع:وسائل الشیعه ج7-ص198

 نظر دهید »

وادی حضور

13 تیر 1394 توسط زينب هماي خوزاني

یوم الحسره

 یکی از یاران امام صادق (ع) از ایشان  پرسیدند یوم الحسره کدام روز است که خدا می فرماید:بترسان ایشان را از روز حسرت 

حضرت پاسخ دادند:آن روز قیامت است که حتی نیکوکاران هم حسرت می خورند که چرا بیشتر نیکی نکردند 

پرسیدند آیا کسی هست که در آنروز حسرت نداشته باشد 

حضرت فرمودند :آری کسی که در این دنیا مدام بر رسول خدا(ص) ضلوات فرستاده باشد

منبع:وسائل الشیعه ج7-ص198

 نظر دهید »

وادی حضور

13 تیر 1394 توسط زينب هماي خوزاني

یوم الحسره

 یکی از یاران امام صادق (ع) از ایشان  پرسیدند یوم الحسره کدام روز است که خدا می فرماید:بترسان ایشان را از روز حسرت 

حضرت پاسخ دادند:آن روز قیامت است که حتی نیکوکاران هم حسرت می خورند که چرا بیشتر نیکی نکردند 

پرسیدند آیا کسی هست که در آنروز حسرت نداشته باشد 

حضرت فرمودند :آری کسی که در این دنیا مدام بر رسول خدا(ص) صلوات فرستاده باشد

منبع:وسائل الشیعه ج7-ص198

 نظر دهید »

وادی حضور

11 تیر 1394 توسط زينب هماي خوزاني

رفیق خوب 

امیر المومنین (علیه السلام) فرمود: بهترین کسی که با او مصاحبت و رفاقت می کنی آن کس که تو را مشتاق آخرت و متنفر از دنیا گرداند 

شرح :

علامه حسن زاده آملی : رفیق حقیقی و هم صحبت گرامی آن است که به روح انسان که از عالم بقاست مساعدت کند و به علم معرفت انسان بیفزاید و گرد و زنگار دنیا را که منشا هر خطا و شقاوت است و با طبع همه مردم عاری مشتاق آنند از دل پاک کند و اشتیاق و عشق عالم آخرت را که اغلب مردم از آن تا دم مرگ غافل اند در آینه دل منعکس گرداند چنان کس به حقیقت رفبق انسان است این گونه رفیق است که فرمود :الرفیق ثم الطریق 

منبع:سیره چهارده معصوم 

 نظر دهید »

وادی حضور

05 تیر 1394 توسط زينب هماي خوزاني

تقابل عبادات

آیا می دانید کاری که ابلیس ملعون را از درگاه خدا راند چه بود؟

ابلیس که از جنیان بود ولی عزازیل نامیده می شد یعنی عزیز خدا و بالغ بر 6000 سال در رتبه ملائک بود کسی نمی دانست او از فرشتگان نیست و هنگام او از فرشتگان نیست و هنگام امتحان الهی خبائث پنهانش عیان گشت و برای اولین بار به خداوند پیشنهاد تعویض عبادات را داد.

او اولین کسی بود که می گفت : به جای سجده بر تو نمازی بخوانم که هیچیک از ملک و نبی آنگونه نماز نخواند !!! نتیجه پیشنهاد چه شد؟

نه تنها پذیرفته نشد بلکه سزای این گستاخی رانده و ملعون شدن از درگاه خدا بود….

بعد از هزار سال ابلیس از جایی که خود ضربه خورد ضربات جبران ناپذیری به بنی بشر وارد کرد و او را به تباهی کشیدو همچنان می کشاند :چطور؟؟؟

او هیچگاه مستقیما نمی گوید نماز و روزه و حج را ترک کن بلکه استراتژی او اینست تقابل دستورات مستقیم و واجب خدا با سایر عبادات که عوامپسند تر هستند به نمونه های زیر توجه کنید:1- ترجیح می دهم بجای آنکه در مسجد بنشینم و به کفشهایم فکر کنم در خیابان راه بروم و به خدا فکر کنم

نویسنده با ظرافت نشستن در مسجد (با استعاره از نماز واجب) را همراه با یک  امر مذوم (حواس پریا اشتغال به دنیا )همراه کرده و یک مستحب (تفکر به خدا ) را جایگزین آن کرده شنونده هم به به کرده و آنرا تحسین نموده و پا جای پای شیطان می گذارد

2-من رقص دختران هندو را از نماز پدر و مادرم بیشتر دوست دارم چون آنها از رو یعشق می رقصند و این ها از روی عادت نماز می خوانند

شرح:نویسنده این بار گستاخانه تر یک امر حرام را جایگزین دستور خدا نموده و علاوه بر تهمت به پدر و مادر خود باز هم با ممزوج کردن یک صفت ظاهرا بد عمل کننده به عبادات واجب الهی آن را با یک فعل حرام همراه نموده و عمل شیطان را تبلیغ می نماید

نظایر این نوع استراتژی شیطانی را در متون مختلفی که در دنیای مجازی برای شما می آید را می توانید مشاهده کنیدتقابل عبادات واجب یا مستحبات عوام فریب حج با کمک مالی به مستمندان روزه با سیر نمودن گرسنگان نماز با تفکر و تشکر زبانی از خدا و….

حتی مستحاب با مستحبات دیگر نذری و مجالس امام حسین(ع) با جهزیه برای نوعروسان -زکات فطره و خمس و کمک برای مساجد و ضریح ائمه(ع) و…

تذکر:هیچکس منکر خوبی اعمال مستحبی نیست و اتفاقا کسانیکه به انجام واجبات اهمیت می دهند عمدتا موفقتر به انجام مستحبات هستند ولی اسراتژی شیطان گمراهی بندگان و جا به جایی اعمال است حتی در مواقعی تلاش می کند بین خوب و خوبتر گزینه خوب باشد و همین کار ابلیس را کافیست که انسان را از دایره دین خدا خارج نماید.

دکتر عباسی  

 نظر دهید »

وادی حضور

03 تیر 1394 توسط زينب هماي خوزاني

سلام بر امیرالمونین علی (علیه السلام)

این علی است یاورترین،سزاوارترین،نزدیک ترین و گران قدرترین شما نزد من و خداوند عزوجل و من از او خشنودیم. آیه رضایتی در قرآن نیست مگر درباره او ،هرگاه خداوند،ایمنیان را خطاب کرده به او آغاز نموده و آیه ستایشی نازل نشده،مگر درباره او در سوره ((هل اتی علی الانسان))گواهی بر بهشت نداده مگر برای او و آن را در حق غیر او فرو نیاورده و به وسیله آن،جز او را نستوده

ای مردم با خداوند بیعت کنید و با من پیمان ببندید و نیز با علی امیرالمومنان و حسن و حسین و با امامان از نسل آنان که پس از ایشان خواهند بود امامانی که فرمانی پایدار در دنیا و آخرتند …..و بگویید هر چه به شما گفتم و به علی با لقب ((امیرالمومنین))سلام کنید….و بگویید:ْ الحَْمْدُ لِلَّهِ الَّذِى هَدَئنَا لِهَاذَا وَ مَا كُنَّا لِنهَْتَدِىَ لَوْ لَا أَنْ هَدَئنَا اللَّهُ لَقَدْ جَاءَتْ رُسُلُ رَبِّنَا بِالحَْق   ستايش خداى را كه ما را بر اين مقام رهنمايى كرد، كه اگر هدايت و لطف الهى نبود ما به خود به اين مقام راه نمى‏يافتيم، همانا رسولان خدايمان به حق آمدند (و ما را بر اين مقام رهبرى كردند)) برتری های علی ابن ابی طالب نزد خداوند عز وجل بیش از آن است که من یک باره برشمارم….

هان ای مردم سبقت جویان به بیعت و پیمان و سرپرستی او و سلام کنندگان بر او با لقب ((امیرالمومنین))رستگارانند و در بهشت ،پر بهره خواهند بود.

منبع:فرازهایی از خطبه غدیر

 نظر دهید »

وادی حضور

02 تیر 1394 توسط زينب هماي خوزاني

فضایل امیرالمونین علی (ع)

پیامبر خدا (ص) به ام سلمه ( رضی الله عنها ) فرمودند :

ای ام سلمه گفتار مرا بشنو و گواه من باش که این علی بن ابی طالب در دنیا و آخرت برادر من میباشد ، ای ام سلمه بشنو ! شاهد باش که این علی بن ابی طالب در دنیا و عقبی قائم مقام من است ، ای ام سلمه از من بشنو ، و گواهم باش که این علی بن ابی طالب پرچمدار من در دنیا ، و حامل پرچم حمد است ، فردا در عقبی ، ای ام سلمه از من بشنو و گواهی ده که این علی بن ابی طالب وصی و جانشینم بعد از من و در هم کوبنده دشمنان من ، و حامی و حافظ شرف حوض من است . ای ام سلمه گفتار مرا بشنو و گواهم باش که این علی بن ابی طالب سالار مسلمانان ، و امام تقوا پیشگان ، و رهبر دست و رو سپیدان ، و کشنده (( ناکثین )) ( پیمان شکن های جنگ جمل ) و (( مارقین )) ( خوارج نهروان که از مرز دین پافراتر نهادند ) و (( قاسطین )) ( بازگشتگان از حق در صفین ) است. ام سلمه گوید : عرض کردم ، ای پیامبر خدا (( ناکثان )) چه افرادی هستند ؟ فرمود : آنان که در مدینه با وی بیعت کردند ، و در بصره آن را شکستند ، عرض کردم : (( قاسطان )) چه کسانی هستند ؟ فرمود : معاویه و همدستان او از مردم دمشق ، بعد عرض کردم (( مارقان )) کیانند ؟ فرمود : اشخاصی که در نهروان صف آرائی کردند. 

منبع:معانی الاخبار جلد 2 صفحه 22

 نظر دهید »

وادی حضور

02 تیر 1394 توسط زينب هماي خوزاني

مراتب بیعت با امام زمان (عج):
بيعت سه گونه تحقق مي‌پذيرد : بيعت قلبي ، زباني و ظاهري .
بيعت قلبي ، شرط اصلي
مرحوم صاحب مكيال بيعت قلبي را چنين معنا مي كنند:
« تصميم قلبي محكم و ثابت بر اطاعت امام و ياري او با نثار جان ومال .»(1)
وقتي به ولايت امام معترف و معتقد باشيم ، طبيعتاً پذيرفته‌ايم كه او از ما به ما سزاوارتر باشد . او را صاحب و مالك اصلي دارايي خود دانسته‌ايم و آنچه در دست داريم را فضل او و امانت او مي‌دانيم . اينگونه علاوه بر اينكه گوش به فرمان او و دست به خدمت او و پيگير دستور اوييم ، آنچه داريم در راه او صرف مي‌كنيم . اگر امام يار بخواهد ،‌ما جان نثاريم و اگر از مالمان طلب كند ، به پايش مي‌ريزيم . اگر اين آمادگي و عزم قلبي در ما ايجاد شده باشد ، يقيناً با قلب خويش اين بيعت را انجام داده‌ايم . اينگونه بيعتي ، شرط اساسي و پايه‌اي عهد و ميثاق است و اگر اينگونه عهد سپاري و پيمان‌بندي در روح و قلب ما شكل بگيرد ، ركن اصلي بيعت را به دست آورده‌ايم
بيعت زباني و ظاهري
پس از اين آمادگي روحي است كه زبان ما به اقرار اين عهد مي آيد و اين پيمان بستن را آشكارا نشان مي‌دهد و ابراز مي كند. همانگونه كه در اعمال روز غدير اين دعا نقل شده است:
اللهم سمعنا و اطعنا و اجبنا داعيك بمنك …
فإنا يا ربنا آمنا بمنك و لطفك اجبنا داعيك
واتبعنا الرسول و صدقناه و صدقنا مولي المومنين …(2)
خدايا ! شنيديم و اطاعت نموديم و دعوت كننده‌ات را به فضلت اجابت كرديم …
پس از اي پروردگار ما ! ما ايمان آورديم و به لطف و فضل خودت دعوت كننده‌ات را اجابت كرديم و از رسول تبعيت نموديم و او را و مولاي مومنان را تصديق كرديم .
اما اقرار به زبان و نيز بيعت ظاهري - كه همان مصافحه و دست دادن با امام است - شرط تحقق بيعت نيست ، اين بيعت قلبي است كه بر همه‌ي ما واجب است و با ايمانمان پيوند دارد . چون ايمان ، همان پاي بندي دل و تسليم جان در مقابل فرمان و دستور امام مي باشد . پس بيعت زباني وظاهري ، نشانه‌ي تماميت و بروز و ظهور بيعت است و نبود امكان اين دو به خاطر نبود ما در غدير باعث نمي گردد لزوم اين پيمان بستن از ما برداشته شود و امكان آن از ما سلب گردد.
درهر روزگاري مي‌توان قلباً با پيامبر و امام بيعت نمود و نيز نيكوست كه با به كارگيري دعاهاي رسيده از جانب معصومين عليهم السلام اين پيمان سپاري را به زبان آوريم . اگر چه از اين كمال بزرگ محروميم كه دست در دست مولايمان بگذاريم و در منظر و محضر او به او قول بندگي دهيم . به هر روي اين بيعت بر گرده‌ي ماست و ما از طرف پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله از طرف خداوند مأمور به گرفتن اين بيعت شدند .
تقيّد پيامبر صلي الله عليه و آله برگرفتن بيعت
پس مأمورم از شما بيعت بگيرم و با شما دست بدهم بر اينكه قبول كنيد آنچه از طرف خداوند عزوجل ، درباره‌ي اميرالمومين و جانشين‌هاي پس از او آورده‌ام – كه آنها از نسل من و اويند - امامتي است كه فقط در آنها به پا خواهد بود(3)… پس اي مردم ! باخدا ، من ، علي – اميرالمومنين - و حسن و حسين و ائمه بيعت كنيد….(4)
ما هم بيعت كنيم ؟
وقتي يقين داريم كه مخاطب اين فرمان تنها ساكنان بركه‌ي خم نيستند ، و هنگامي كه مطمئنيم براي حركت در مسير خداشناسي و دينداري بايد به اين دعوت پيامبر لبيك بگوييم ، آن وقت اين وظيفه بيشتر نمايان مي شود . هر چند دست دادن باپيامبر در همه‌ي روزگاران مقدور نيست ، اما همه وظيفه داريم در هر زماني بااطاعت از فرامين نبوي و علوي دست بيعت به سوي پيامبر داراز كنيم و با پذيرش ولايت خدا و اوليايش اين عهد را به گردن بگيريم .

پی نوشتها :
(1) مكيال المكارم ، ج 2، تكليف 34.
(2) بحار الانوار ، ج 98 ، ص 299.
(3) اسرار غدير ، ص 129و 163.
(4) اسرار غدير ، ص 133 و 166.

 نظر دهید »
آذر 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

مهاد

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع
  • اخلاق
  • اعتقادی
  • شهداء
  • مناسبتها
  • امام زمان
  • نيايش

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟

مهاد

حدیث موضوعی

حدیث موضوعی
وصیت شهدا


دریافت کد عکس تصادفی

روزشمار محرم عاشورا

روز شمار غیبت امام زمان(عج)


پمپ بنزین | یاس تم
وصیت نامه | آلودگی هوا
چهل شاخص | موسیقی
کد لحظه شمار غیبت امام زمان برای وبلاگهای مهدویت
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس